Doccle

Elektronische loonbrieven: slimme administratie

About Doccle

Securex werkt samen met het digitaal administratieplatform Doccle, de meest innovatieve oplossing in de markt voor de distributie van loondocumenten. Dankzij Doccle kan je elektronisch loonbrieven ter beschikking stellen van je medewerkers.

Het digitaliseren van je loonadministratie biedt voordelen, voor zowel jij als werkgever als voor jouw medewerkers. Je bespaart er heel wat tijd én geld mee. Daarnaast hebben je medewerkers hun loonbrieven sneller en altijd bij de hand.

Voordelen van elektronische loonadministratie

Voor jou als werkgever of HR-manager:

  • de werkdruk van je HR-afdeling vermindert en efficiëntie verhoogt
  • kostenbesparend (papier, zegels...)
  • positief voor je bedrijfsimago
  • even wettelijk als papieren loonbrieven

Voor je medewerkers:

  • loonbrief is altijd en overal beschikbaar (ook als de werknemer je verlaat)
  • documenten worden gearchiveerd zolang wettelijk nodig is
  • Doccle is veilig en reclamevrij

Hoe starten met Doccle in jouw bedrijf?

Dankzij de samenwerking tussen Securex en Doccle kan je eenvoudig aan de slag met het digitaal administratieplatform. Neem eerst voor de activatie contact op met het sociaal secretariaat van Securex.

Wij stellen dan communicatiemateriaal ter beschikking zodat jij je werknemers kan informeren over de digitale loonbrieven. De werknemer activeert nadien zelf een persoonlijke elektronische brievenbus op Doccle. Dit kan op 2 manieren:

  • Scannen van de QR code: indien je medewerker al gebruik maakt van de Doccle app, kan die de QR code vermeld op de loonbrief scannen om zich zo met Securex te connecteren.
  • Gebruikmaken van het token: indien je medewerker nog geen Doccle-account heeft, dient hij die eerst aan te maken via www.doccle.be. Indien men al wel een account heeft kan men zich meteen aanmelden. Nadien kan men zich connecteren door op de startpagina te kiezen voor ‘Maak een nieuwe verbinding’ en onder het logo van Securex op de knop ‘verbinden’ te klikken. Vervolgens vult de werknemer nog zijn rijksregisternummer en Doccle token in.

Eens je werknemer de verbinding in zijn persoonlijk Doccle-account heeft gemaakt, krijgt die een notificatie telkens er een nieuw document klaarstaat.

Doccle features

  • Alle documenttypes: loondocumenten, facturen, fiscale attesten, enz. veilig ontvangen en bewaren in een persoonlijk account.
  • Altijd bij de hand: Doccle altijd en overal kunnen raadplegen op PC, tablet of smartphone. Al de documenten blijven veilig, digitaal bewaard op één centrale plaats.
  • Vlotte opvolging: steeds automatisch op de hoogte gebracht worden wanneer een nieuw document beschikbaar is. Via automatisering loopt de administratie vanzelf.
  • Oplossingsgericht: Doccle biedt oplossingen voor uiteenlopende administratieve processen. Zowel grote als kleine bedrijven kunnen gebruikmaken van deze oplossingen om interne processen efficiënter, veiliger en innovatiever te maken.

Doccle screenshots

Interested by one of our partner tools?

Ask our experts more information.

Contact us